Open cages

Рух «екологічної усвідомленості» в промисловості останнім часом став дуже популярним. Багато виробників продуктів просто додають до назви префікс «еко-» і  думають, що цього достатньо. Так і виробники хутра намагаються переконати громадськість, що натуральне хутро екологічне. На щастя, споживачів не так просто ввести в оману!

Що означає помітка «еко»?

Ця помітка – це ні що інше, як екологічна брехня. Вона полягає у створенні в потенційних клієнтів враження, що продукт виробляється з турботою про навколишнє середовище. Але це не має нічого спільного з реальністю. Зазвичай вироби цього типу мають мало, або скоріше нічого спільного з екологічними нормами.

Етична мода

Етична мода – це мода, яка виступає проти дитячої праці, експлуатації, загрози здоров’ю, порушень прав тварин або неповаги до навколишнього середовища. Цей тип моди роками створювала та пропагувала Стелла Маккартні. Вже у 2001 році при створенні своєї компанії дизайнерка заявила, що не буде використовувати натуральне хутро та шкіру. У 21 столітті для багатьох людей «еко» – це не тільки мода, а й спосіб життя. Адже індустрія моди – один з найбільших забруднювачів довкілля, що майже не поступається паливній індустрії…

Яка в усьому цьому роль хутрової промисловості?

Хутрова промисловість та компанії, які потім продають хутряні вироби, хочуть виграти від всесвітнього тренду на екологічність, не обов’язково адаптуючи свою продукцію до критеріїв, яким повинні відповідати екологічно чисті матеріали. Аргумент, яким так часто зловживають любителі хутра, є, щонайменше, дивним.
Прихильники хутра зазвичай посилаються на його біорозкладність і хороше утримання тепла. Компанії, що продають хутряний одяг, рекламують його, кажучи: «Тільки натуральне хутро на 100% екологічне». Однак саме хутрові ферми є чудовим джерелом забруднення навколишнього середовища. Не так давно організація ACTAsia опублікувала звіт, у якому були представлені результати досліджень одягу з використанням натурального хутра. Результати не залишили місця для сумнівів. Виявилося, що ці продукти містять дуже високий рівень речовин, які можуть загрожувати здоров’ю людини. Деякі з них навіть без проблем можуть поглинатися шкірою і в результаті потрапляють у кров. Тоді вони можуть зберігатися в організмі людини до 20 років і призвести до гормональних порушень, алергії або раку.

Ще одним незаперечним доказом того, що виробництво натурального хутра неекологічне – результат досліджень інженерів з Науково-дослідної лабораторії Ford Motor Company, які довели, що виробництво одного елементу з натурального хутра потребує в 66 разів більше енергії, ніж виробництво такого ж, але синтетичного. Крім того, вуглецевий слід природного хутра приблизно у 28 разів більший, ніж штучного.

Екопозиціонування у хутрової промисловості – це спроба маніпулювати та приховувати певні факти про розведення тварин для отримання хутра. Показуючи натуральне хутро як органічний продукт, виробники та компанії отримують вигоду, замилюючи очі своїм клієнтам. Підкреслення екологічних фактів, які не відповідають реальності й опускання певних питань – це велика маркетингова діяльність, яка, на жаль, вводить потенційного клієнта в оману своїм екологічним підтекстом. Надписи «еко», якими хизується промисловість, не мають нічого спільного зі справжньою екологічністю.

Переклад з польської: Альберт Мончка, активіст ГО «Відкриті клітки Україна»
Адаптація: Світлана Хитренко, активістка ГО «Відкриті клітки Україна»
Джерело: https://www.otwarteklatki.pl/blog/greenwashing-w-przemysle-futrzarskim