Бути результативними — одна з цілей діяльності Відкритих Кліток. Ми плануємо наші кампанії так, щоб вони мали потенціал зменшити страждання якнайбільшої кількості тварин на виробництвах. Водночас ретельно працюємо над “реальністю” проектів, адже надто амбіційна мета може бути не ефективною або не допоможе жодній тварині.

КУРИ

Частка цих тварин на виробництвах одна з найбільших. Кури та риби — це 95% від усіх вбитих тварин у промисловій сфері. Для порівняння, частка свиней — 1,5% , а корів — 0,5%. В той же час, щодо утримання курей-несучок в клітках у суспільства найменша поінформованість. Згідно шкали розробленої науковицею Сарою Шилз, кури-несучки разом з рибами посідають передостаннє місце за рівнем страждань. Гірше становище лише у бройлерів.

РИТЕЙЛЕРИ

Наша мета — повна заборона експлуатації тварин. На жаль, миттєво її досягти не реально. Вимога абсолютної заборони використання тварин на виробництвах не має ніякого шансу ні у законодавчій, ні у ринковій чи суспільній площині. Постановка завдання таким чином гарантує поразку, а кур й далі експлуатуватимуть на фермах. Тому ми обрали шлях системних змін, поступовий.  ГО “Відкриті Клітки”, апелює до бізнесу та ринку. Наш досвід спілкування з виробниками яєць невдалий. Розуміємо, що заміна кліткової системи утримання кур на безкліткову дуже коштовна. Хоч кількість птахів на виробництві зменшується, потрібно збільшувати площу для утримання цієї, меншої кількості, а це вимагає додаткових витрат. Тому ми вирішили працювати з найбільшим клієнтом та каналом збуту подібної продукції —  ритейлерами. Саме вони купують найбільшу кількість яєць та можуть виставляти вимоги виробникам. Паралельно з цим проводимо інформаційну кампанію серед українців. Ми прагнемо ознайомити вас з проблемою утримання тварин на фермах, адже саме ви є клієнтами ритейлерів і можете диктувати умови. Тобто ми отримуємо ланцюг “попит-пропозиція”, де громадяни створюють попит на певний продукт і вимагають відповідної пропозиції від ритейлера. Він реагує на ситуацію та створює відповідний попит для виробника і вимагає аналогічної пропозиції від нього. В підсумку виробник має надати такий продукт, якщо хоче зберегти великого клієнта, інакше кажучи — канал збуту.

АШАН

Тенденції розвитку та інвестицій в локальну мережуУ 2016-2017 роках у Ашан продемонстрував найбільший приріст та розширення серед усіх ритейлерів. За даними дослідницької компанії GT Partners Ukraine, динаміка приросту складала 66.6%, на другому місці Варус — 13.3%. У 2017 році Ашан завершив процес купівлі мережі гіпермаркетів “Караван”, як результат кількість магазинів збільшилось майже вдвічі. У 2018 році Асоціація ритейлерів України визнали Ашан гіпермаркетом року. Такі здобутки та розширення ілюструють, що мережа супермаркетів французької родини Auchan SA має певні плани по розбудові та готова інвестувати в український сегмент.Корпоративні (глобальні) цінності та культураАшан — міжнародний ритейлер, незалежний від локальных політичних сил та структур, що важливо для наших перших кампаній. Якщо б ми робили кампанію за участі українського ритейлера, стали б можливими маніпуляції на зразок: “діяльність Відкритих Кліток спонсорована опонентами Ашану”.

Відкриті клітки — міжнародна організація, яка проводить кампанії за участі інших міжнародних зоозахисних організацій. Щодо Ашану ми співпрацюємо з польськими та румунськими колегами. Тобто ми не можемо бути звинуваченими у відстоюванні ідей певного бізнесу. Натомість відстоюємо інтереси виключно тварин. Як міжнародний ритейл, Ашан має власні прописані цінності етичного споживання, екологічності та турботи про природу. Важливе значення має й корпоративна культура. Детальніше пропонуємо ознайомитись у аналітичній статті. Дотримання проголошених цінностей в Україні ми й вимагаємо від ритейлера.Cagefree зобов’язання у локальних офісахВідділи Ашан у Польщі, Франції та, частково, Іспанії вже опублікували cage-free зобов’язання. Нашою вимогою є включення України до групи цих офісів. Заявленні глобальні цінності якості мають бути відповідними у всіх країнах-представниках ритейлера. Адже затверджуючи таку політику в країнах ЄС але відмовляючись від кроку в бік етичності у не європейських країнах це подвійні стандарти. Вони наводять на думку, що є більш та менш важливі клієнти і тварини для головного офісу ритейла.

ЯК ТИ МОЖЕШ ДОПОМОГТИ:

  • Відмовся від споживання яєць. Не підтримуй промисловість, що знущається над тваринами;
  • Якщо складно чи неможливо відмовитись від яєць на 100% — зменш їх споживання. Це також має великий вплив на попит, а тому і на ймовірність покращення умов для тварин у промисловій сфері;
  • Озвучуй проблему кліткового утримання у просторі ритейлера. Запитуй у консультантів в магазинах про наявність cage-free продукції, залишай відповідні коментарі у книзі відгуків та пропозицій;
  • Порушуй питання етичності та насильства на птахофермах в інформаційному просторі. Поширюй інформацію у соц. мережах, залишай коментарі у ритейлера на сторінці Facebook та Instagram. Надсилай йому листи або приватні повідомлення. Допоможи нам з співпрацею з медіа платформами;
  • Підпиши петицію-звернення до Ашану: https://bloodyauchan.com.ua/ та загальну cage free петицію:  https://cagefree.opencages.com.ua/