Минулого, 2020 року, нам довелося ще швидше опановувати нові навички та звикати до роботи з дому. З початком пандемії ми відчули на собі як це — сидіти в обмеженому просторі, наче ми у клітках. М’яко кажучи, нам було некомфортно. Sars Cov 2 змінив плани усіх. Він вплинув й на розподіл витрат нашої організації, про які ми хочемо розповісти у цьому тексті. Адже віримо, що прозорість — шлях до порозуміння.

Витрати організації: пояснюємо в деталях

Для реалізації програм і належного функціонування напрямків організації у 2020 році ми задіяли 3 488 021 грн. Ця сума була більшою на 1 072 722 грн, ніж у 2019 році.

 Витрати організації за 2020 рік у відсотковому співвідношенні

Надалі ми зупинятимемось на кожному з сегментів у порядку спадання кількості залучених на нього коштів. Деякі з категорій переплітаються, але ми намагалися якомога більше відокремити їх.

Робота з бізнесом — 40,7%

Загальна сума витрат категорії — 1 418 492 грн.

У цю категорію включене спілкування з бізнесами, адже зміни у цьому секторі впливають на життя одразу мільйонів тварин. Для нас важливо підкріплювати нашу комунікацію фактажем, тому ми здійснюємо дослідження ринку. У 2020 році на ці потреби було залучено 500 633 грн. Кошти були задіяні на:

  1. Аналітичний звіт консалтингової компанії про те, як ціна курячих яєць вільного випасу буде варіюватися залежно від їхньої присутності на українському ринку;
  2. Дослідження портрету споживача яєць у співпраці з дослідниками Buro.MT;
  3. Дослідження: як українці ставляться до рослинної їжі.

Додатково спрямовуємо кошти на створення і друк матеріалів для бізнесу про етичні тренди у конкретних сферах. Здійснюємо інформаційні та медійні кампанії щодо українських брендів-виробників етичних продуктів, або бізнесів, які вже підтвердили чи перебувають в процесі переходу на вищі стандарти добробуту тварин.

У 2020 році розподіл коштів був таким:

  • Хутрова кампанія: 45 205 грн.
  • Рослинна кампанія: 581 817 грн.
  • Напрямок кейдж-фрі: 791 469 грн.
Витрати організації у категорії «Робота з бізнесом» у відсотковому співвідношенні

Публічність — 26,7%

Трохи більше чверті від усієї суми було витрачено на посилення присутності у ЗМІ питань пов’язаних із захистом прав тварин. Завдяки діяльності у цьому напрямку Відкриті Клітки підвищують обізнаність суспільства щодо утримання тварин на промислових фермах. Наприклад, на суму 45 559 грн було розміщено білборди у чотирьох містах України в рамках кампанії проти виробництва фуа-гра.

У співвідношенні з іншими категоріями кількість витрат на публічність у 2020 році знизилася на 6,1% у порівнянні з 2019 роком. У грошовому еквіваленті сума витрат зросла на 141 126 грн, що пов’язано зі збільшенням активностей онлайн. 

Конкретизуємо, 378 969 грн від усієї суми становили витрати на піар організації: робота з медіа (оплата публікації статей у популярних ЗМІ), соцмедіа (таргетована реклама, посилення видимості дописів), підтримка сайтів, друкована реклама.

Загальна сума витрат: 932 404 грн. З них:

  • Хутрова кампанія: 6 484 грн.
  • Рослинна кампанія: 412 845 грн.
  • Напрямок кейдж-фрі: 88 547 грн.
  • Кампанія проти фуа-гра: 45 559 грн.
Витрати організації у категорії «Публічність» у відсотковому співвідношенні

Наші сайти:

В цю категорію також входять витрати на оплату сервісів:

  • Зберігання файлів: Fex.Net, Flickr
  • Розсилки: Mailchimp, SARE
  • Хостинг: WIX, Хостинг Україна

Результати роботи у категорії «Публічність»:

  1. За рік у нас вийшло 718 публікацій у різноманітних ЗМІ. Це майже втричі більше, ніж у 2019 році. Зокрема співпрацювали з HoReCa, Platfor.ma, JOY, Рубрика, ШоТам, PostEat, AnyWell, Bituk.media, Agrostory, RAU, Vogue, Європейська Правда;
  2. До нашої головної сторінки у соцмережах (Facebook) долучилися 32 172 нових фоловерів. Сумарна кількість людей, які вподобали сторінку — 87 661;
  3. За рік ми опублікували 805 дописів у Facebook, які побачили 10 861 258 людей;
  4. Загалом на усіх профілях Відкритих Кліток у Facebook, Instagram, Youtube і Telegram за нами слідкували 141 123 людей.

Наші активності у роботі з бізнесами та у конкретних кампаніях.

Напрямок Cage-free

  • Замовили аналітичний звіт консалтингової компанії про те, як ціна курячих яєць вільного випасу буде варіюватися залежно від їхньої присутності на українському ринку;
  • Ритейлер Metro оголосив про глобальний перехід на яйця вільного випасу до 2025 року та окремо згадав Україну. Це означає, що Metro є першою мережею супермаркетів, що відмовилась від яєць з кліток в Україні!
  • Співпрацювали з німецьким журналістом із ZDF над спеціальним репортажем про українські яйця;
  • Провели цикл вебінарів про Cage-free, яєчну промисловість та роботу з бізнесом;
  • Розробили нову стратегію роботи з бізнесом і запустили Кейдж Фрі Альянс Українського бізнесу. До нього вже доєдналися SvitBio, Tehna, Asiatique, Temra;
  • Замовили велике дослідження портрету споживача яєць у співпраці з дослідниками Buro.MT;
  • Отримали грант у розмірі 15 000$ на дослідження. Відповідно до умов гранту, Відкриті Клітки замовили дослідження в «Інституті економіки та прогнозування НАН України» на проведення обрахунків модернізації виробництва яєць в Україні, спираючись на досвід Європейського Союзу. Відкриті Клітки Україна не отримали жодного долара з цього гранту, зате отримали інструмент (дослідження), здатний допомогти понад 50 млн курей, які утримуються для виробництва яєць в Україні, та значно зменшити їхні страждання.

Кампанія проти фуа-гра

  1. Наша активістка — Світлана Руденко, була у складі робочої групи, що працювала над написанням законопроєкту про заборону продажу і виробництва фуа-гра в Україні. Законопроєкт #2802 було зареєстровано у січні 2020 року;
  2. Розмістили білборди та сітілайти проти виробництва фуа-гра у чотирьох містах України;
  3. Провели вуличне опитування у Львові та створили vox pop-up відео на тему фуа-гра;
  4. Переклали статтю у Вікіпедії про дискусії щодо фуа-гра;
  5. Переклали кембридзьке дослідження «Добробут качок у процесі виробництва фуа-гра». Публікація запланована у 2021 році.
  6. Активно поширювали матеріали у соцмедіа каналах.

Хутрова кампанія

  1. Взяли участь у дискусії з питань виробництва хутра в Україні, організованої екокомітетом;
  2. Взяли участь в акціях під Верховною Радою та під офісом партії «Слуга Народу» на підтримку закону про заборону хутрових ферм;
  3. Взяли участь у конференціях Fur Free Aliance до складу якого ми входимо;
  4. Наш активіст провів розслідування на найбільшій хутровій фермі в Польщі. Завдяки цьому тема заборони виробництва хутра в Польщі вийшла на найвищий рівень;
  5. Провели акцію Fur Free Friday в 5 містах України;
  6. Отримали грант на створення фільму та відзняли матеріал з 7 українських хутрових ферм спільно з Кампанією ХутроOFF. Розпочали монтаж відзнятого.
  7. 25 українських брендів одягу підписали відмову від використання хутра у своїх колекціях. Дізнайтеся про них на сайті антихутрової кампанії;
Fur Free Friday у Києві

Рослинна кампанія

  1. Провели голосування за найкращу рослинну новинку 2020 року;
  2. Зняли короткометражку про Віктора Павловича — літнього чоловіка, який багато років не їсть м’яса і веде активний спосіб життя;
  3. Провели лекцію про веганство та спорт для спортивного клубу National;
  4. Провели конкурс на найкращу рослинну паску;
  5. Стали партнерами з HoReCa;
  6. Створили meal planner та перелік необхідних продуктів (який затвердив наш дієтолог). Він доступний для безоплатного завантаження за посиланням.
  7. Провели медіа сніданок, де презентували ідею Рослинних Понеділків;
  8. Склали Рейтинг заправок за рівнем доступності рослинних опцій;
  9. Організували дослідження щодо готовності українців до придбання рослинної їжі: Підготували аналіз ринку веганської продукції для потенційно зацікавлених дистриб’юторів і магазинів;
  10. Взяли участь у виставці World Food Ukraine, де представили зону рослинних продуктів;
  11. Заручилися підтримкою зареєстрованого дієтолога Марка Шпари;
  12. Досягли 12 тисяч реєстрацій на Веган Челендж;
  13. Взяли участь у веганському онлайн марафоні (лекції про спорт, вагітність тощо);
  14. Провели менторський (від Веган Челенджу) марафон лекцій в Інстаграм;
  15. Розмістили сітілайти про Веган Челендж у столиці та створили мерч «Go Vegan» в рамках цієї кампанії, а також новий мерч для проєкту Світла Сторона Сили (футболки та сумки);
  16. Створили електронну книгу рецептів разом із блогеркою Наталі Поллі;
  17. Здійснили ребрендинг кампаній Веган челендж і Здорово Їмо. Відтепер ці дві кампанії об’єднані в один проєкт UA Plant-Based;
  18. Створили орієнтований на ширшу аудиторію проєкт Plant-Based Challenge
Презентація Рослинних Понеділків на медіа сніданку

Управління та адміністрування організації — 14,77%

Загальна сума витрат категорії — 515 298 грн.

Ця категорія передбачає витрати необхідні для існування та утримання організації: юридичні процедури та збори, бухгалтерський облік, бюрократію, офісні та серверні витрати. Сюди також потрапляють витрати на загальні збори.

Розбудова руху та нарощування потужностей — 9,7%

Загальна сума витрат категорії — 337 835 грн.

Активність у цьому сегменті впала на 11,3% у порівнянні з 2019 роком. Сума залучених коштів у категорію зменшилася на 169 493 грн. Ми пов’язуємо це зі зменшенням офлайн активностей у зв’язку з пандемією та спричиненими нею карантинними обмеженнями.

Кошти були спрямовані на:

  • Проведення конференцій, семінарів та інших заходів. Зокрема, 17 588,32 грн було задіяно на організацію та проведення юридичного семінару в Ірпені ще до початку карантину;
  • Навчання активістів й активісток, розвиток волонтерського руху;
  • Вдосконалення навичок лідерства. Розвиток організаційної структури та систем, фінансів та стратегічного планування в рамках руху.
Юридичний семінар у Ірпені

Фандрайзингові процеси — 7,6%

Загальна сума витрат категорії — 265 556 грн.

Це нова категорія серед наших витрат. В міру зростання Відкритих Кліток, виникла необхідність професійного залучення коштів у боротьбу за права тварин. Власне, залучення грошових коштів — це і є фандрейзинг. Ми використовуємо отримані гроші для здійснення суспільних і благодійних проєктів, які не мають комерційної вигоди.

У категорію включені всі витрати, пов’язані з процесами фандрейзингу: аналітика, створення кампаній, розбудова стратегії, пошук партнерів. Крім того, кошти були використані на розробку та замовлення брендового одягу та речей, скриньок для пожертв, постерів. 

Що було зроблено? Конкретизуємо:

  • Підготували та запустили петицію щодо закриття мокрих ринків;
  • Почали розробку менторської програми для інших зоозахисних організацій. Мета: ділитися досвідом фандрейзингу й тімбилдингу;
  • Розробили дизайн донейшен-постера та розмістили в містах з нашими локальними групами;
  • Розпочали спеціальну фандрейз кампанію спрямовану на збір коштів на нове розслідування;
  • Співпрацювали з тату-студією, де провели захід для збору коштів на боротьбу з хутровими фермами;
  • Залучили додаткове грантове фінансування від 2 фондів на 21 000$ для посиленої роботи над зменшенням страждань курей-несучок і боротьбу з хутряною промисловістю;
  • Підвищили надходження від індивідуальних пожертв на 62,3%;
  • Під’єднали функцію щомісячної пожертви: 63 людини підписались на фінансову допомогу Відкритим кліткам;
  • Вперше взяли участь у Щедрому Вівторку.
Акція з пітримки зоозахисних законопроєктів у Києві

Законодавча робота — 0,3%

Загальна сума витрат категорії — 11 145 грн.

У зв’язку з пандемією коронавірусу нам не вдалося здійснити усе заплановане. Однак, ми організували та провели одноденний юридичний семінар з лекцією про ефективний альтруїзм в місті Ірпінь у співпраці з фондом Nature Watch. Захід відвідали місцеві ЗМІ, захисники прав тварин і поліцейські.

Що було зроблено? Конкретизуємо:

  • У лютому 2020 року законопроєкт #2351 пройшов перше читання. У його розробці брала участь Світлана Руденко. Також цей законопроєкт був рекомендований екокомітетом до прийняття у другому читанні. Законопроєкт стосується всіх тварин у різних сферах. Його основна пропозиція — заборона евтаназії безпритульних тварин;
  • Написаний і зареєстрований законопроєкт #2802 про заборону виробництва та продажу фуа-гра та інших практик насильної відгодівлі. У робочу групу з написання законопроєкту входила активістка Відкритих Кліток Світлана Руденко;
  • Активісти організації також взяли участь у написанні законопроєкту #3563 про заборону присутності дітей на полюванні. Цей законопроєкт також підтримав екокомітет;
  • Кейс Одеського державного цирку. Надіслали звернення до народних депутатів для підтримки заборони використання тварин у цирку;
  • Завершили роботу та опублікували методичку «Як зоозахисникам звернутися до екоінспекції»;
  • Проводили вебінари на тему українських законів, що стосуються тварин.

Кооперація з організаціями та установами — 0,2%

Загальна сума витрат категорії — 7 291 грн.

У межах активностей цієї категорії ми розвивали партнерство з іншими організаціями. Зокрема, спільно з Naturewatch Foundation провели зоозахисний юридичний семінар в м. Ірпінь. Крім того, разом з ГО «Єдина Планета» відзняли матеріали для першого документального фільму про українські хутроферми. 

Інші активності у 2020 році

Для нас важливо демонструвати результати нашої діяльності, тому ділимося з вами й іншими втіленими проєктами та активностями.

  • Розповідали про ефективний альтруїзм у Чернівцях, Івано-Франківську та Житомирі;
  • Їздили до притулку для врятованих тварин Rifugio Italia Kj2 та допомогали в його облаштуванні;
  • Презентували на фестивалі Molodiya нашу організацію;
  • Проводили презентації організації онлайн для залучення волонтерів і стріми про роботу та успіхи Відкритих Кліток;
  • Взяли участь в онлайн-конференції «Всеукраїнський форум взаємодії та розвитку»;
  • Провели 9 вебінарів на тему роботи з медіа;
  • Взяли участь у конференції OWA (Open Wing Alliance);
  • Взяли участь у радіоефірі про рослинне харчування.
  • Наша активістка Ліза Северіна доповідала на міжнародній конференції CARE (Conference on Animal Rights in Europe).

Післямова

Офіційний фінансовий звіт опубліковано на нашому сайті, також з ним можна ознайомитися у форматі PDF.

Якщо вас є будь-які запитання щодо діяльності організації — сконтактуйте з нами на поштову скриньку: contact@opencages.com.ua. Будемо раді відповісти на ваш запит.