Auchan – міжнародний бренд з глобальною політикою та зобов’язаннями, котрих має дотримуватися кожний локальний представник ритейлера. У даному тексті ми пропонуємо короткий, але детальний огляд глобальних заяв та цінностей Auchan Retail, які мають бути актуальними і для українського представництва Ашан Україна. Auchan Retail на своєму офіційному сайті пропонує багато  зобов’язань, в яких актуалізовано важливість еко-свідомості та збереження природних ресурсів (біорізноманіття).
Наприклад, в розділі CSR (Corporate social responsibility або українською Корпоративна соціальна відповідальність) окремо зазначено: “З усіма нашими зацікавленими сторонами – клієнтами, співробітниками, постачальниками, неурядовими організаціями та громадянським суспільством – компанія Auchan Retail прагне до співпраці та встановлення правдивих стосунків, захищаючи глобальні ресурси та зменшуючи екологічні наслідки нашого бізнесу. Чотири пріоритети є основою нашого зобов’язання: якість життя та реалізація на роботі, доступний асортимент товарів, вплив на здоров’я та зменшення впливу на навколишнє середовище, а також солідарність з місцевими громадами”.
В той же час, дане твердження щодо турботи про ресурси та природу подеколи навіть деталізовано: “Кожен суб’єкт (магазини Ашан) прагне обмежити свій вплив на навколишнє середовище, з метою зберегти світові природні та глобальні ресурси”. Більше того, третій пріоритет (щодо впливу на навколишнє середовище) вимагає від кожного магазину Ашан наступне: “Кожен суб’єкт прагне обмежити свій вплив на навколишнє середовище, з метою зберегти світові природні та глобальні ресурси”. Далі наводимо окремі рубрики з CSR звіту за 2017:

ПРОСУВАННЯ ПРОДАЖІВ “ВІДПОВІДАЛЬНИХ” ТОВАРІВ

“Auchan Retail постійно розробляє та розвиває більш “відповідальний” та доступний набір товарів: дружніх до природи (eco-friendly), натуральних і таких, що підтримують циркулярну економіку”.Ашан Україна і дійсно тяжіє до презентації більш етичних виробників на своїх полицях. Наприклад, українським офісом було опубліковано окремий текст-звернення до виробників cage free яєць з пропозицією доєднатися до постачальників Ашан Україна. Це чудовий, спрямований на піклування про тварин та природу, але чи є дане рішення результативним ми не впевнені. По-перше, пошук постачальників такої продукції через соціальні мережі є доволі суперечливим рішенням. По-друге, це є лише оголошенням про пошук нових постачальників.

СЛУХАННЯ НАШИХ КЛІЄНТІВ та РЕАГУВАННЯ НА ЗМІНУ ПОТРЕБ КЛІЄНТІВ

“У сегменті продуктів харчування, Auchan Retail пропонує та просуває широкий спектр відповідальних продуктів, які відповідають вимогам та очікуванням клієнтів.
Auchan Retail також бере на себе зобов’язання щодо добробуту тварин. Деякі представництва Ашан вирішили припинити продавати яйця від курей, що утримуються в клітках батарейного типу, до 2025 року. Це стосується Франції, Іспанії, Італії та Польщі. Таке рішення засноване на прагматичному баченні добробуту тварин: вони (тварини) не повинні страждати від голоду чи спраги, від дискомфорту, болю, травм або хвороб; вони повинні мати право на “природну” поведінку і  не повинні відчувати страх або стрес”.
Тут ми вже бачимо, як працюють подвійні стандарти. Адже в європейських країнах з “вищими” рівнем добробуту тварин, їхні емоції та страждання варті уваги та впливають на рішення справді відповідального бізнесу. Чому тварини в Україні менш значущі та менш варті таких змін, як відмова від крайніх знущань над ними – не зрозуміло. Чому зобов’язання щодо добробуту тварин від міжнародного ритейлера в певних країнах працюють, а в інших – ні? Ашан є важливим клієнтом для виробників яєць та одним із найбільш швидко зростаючих в Україн ритейлерів.  Якщо Ашан відмовиться від яєць “з кліток”, то для того, аби утримати такий канал збуту, українські виробники будуть змушені шукати вихід з положення – змінювати свою систему виробництва з батарейного на безкліткове. Це дійсно є прикладом піклування про тварин та природу, а не просто заява у соціальній мережі про пошук нових постачальників та “стурбованість” про теперішні методи  утримання тварин на виробництвах.
Окремим документом Auchan Retail зазначає свою політику відкритих відносин “ритейлер-клієнт” з наданням доступу до інформації щодо товарів, які представлені в магазинах. Однако Ашаном Україна  досі не проведено опису форм виробництва та стану курей-несучок на птахофермах.І на завершення:  у власних планах на 2025 рік Auchan Retail зазначив 4  найважливіші цілі. Одна з них – “Для планети, Auchan Retail намагатиметься стати одним з трьох найбільш дружніх до навколишнього середовища (environmentally-friendly) дистриб’юторів їжі”. Можливо, повна відмова Auchan Retail від найжорстокішої практики утримання курей в клітках може сприяти здійсненню цієї мети.