Цей текст написаний після 24 лютого 2022 року, дня початку повномасштабного вторгнення росії в Україну. Однак, ми розповідаємо про нашу діяльність та витрати у 2021, тому відштовхуємося від контексту саме минулого року.
2021 рік став другим роком пандемії SARS-CoV-2. Ми вже більш-менш призвичаїлися до нових обставин, зокрема, до роботи лише онлайн. А завдяки вакцинації, вдалося потрохи виходити й в офлайн. Одначе, ми продовжували відчувати себе обмеженими у можливостях, адже пандемія не зникла. Понад те, почала зростати напруга навколо можливості нападу росії. Ці відчуття, скованості у можливостях й психологічного тиску, дуже віддалено, сприяли розумінню тварин на промислових фермах, де тварини перебувають у постійному стресі. Це віддалене розуміння почуттів тварин рухає нас вперед у нашій зоозахисній діяльності ще більше. Адже ми знаємо, що становище фермерських тварин значно гірше, ніж ми собі можемо уявити. Впевнені, що за звільнення тварин від страждань маємо відповідати ми — люди.
Що ми зробили? На що витрачали кошти? Розповідаємо нижче.
Витрати організації: пояснюємо в деталях
У 2021 році ми витратили 3158798 грн. Ця сума була задіяна для реалізації програм і належного функціонування напрямків організації. У порівнянні з 2020 роком ми витратили на 329223 грн менше.
Розглянемо кожен із сегментів у порядку спадання кількості залучених на нього коштів. Зверніть увагу, деякі категорії взаємопов’язані.
Робота з бізнесом — 33,64%
Загальна сума витрат категорії: 1062755 грн.
У 2021 році витрати у цій категорії зменшилися на 355727 грн. Це пов’язано, зокрема, з меншою кількістю здійснених досліджень. Як і раніше, нам важливо підкріплювати нашу комунікацію фактажем. Цьогоріч ми замовляли одне дослідження вартістю 280486 грн:
- Проведення обрахунків модернізації виробництва яєць в Україні, спираючись на досвід Європейського Союзу. Дослідження в «Інституті економіки та прогнозування НАН України».
У категорію “Робота з бізнесом” входять рослинний та кейдж-фрі напрямки, а також кампанія щодо курчат-бройлерів. Розподіл коштів по кампаніям і напрямкам був таким:
- Рослинний напрямок: 484508 грн.
- Кейдж-фрі напрямок: 541297 грн.
- Кампанія щодо курчат-бройлерів: 36950 грн.
Сфери реалізації коштів включають:
- Спілкування з бізнесами, адже зміни у цьому секторі впливають на життя одразу мільйонів тварин;
- Створення і друк матеріалів для бізнесів про етичні тренди у конкретних сферах;
- Інформаційні та медійні кампанії щодо українських брендів-виробників етичних продуктів або бізнесів, які вже підтвердили чи перебувають в процесі переходу на вищі стандарти добробуту тварин.
Результати роботи у категорії “Робота з бізнесом”:
Напрямок “Кейдж-фрі”
- Партнерство з чотирма виробниками кейдж-фрі яєць;
- Ініціювали здійснення маркування яєць в магазинах. Ідея: QR-код на цінниках спрямовує на сайт з інформацією чому важливо купувати саме яйця від курей, що не утримуються в клітках. Перший ритейлер-партнер — Сільпо.
кейдж фрі яйця

Кампанія проти фуа-гра
- Підготували та вручили відзнаки ресторанам, що відмовились від фуа-гра в трьох містах України.

Хутрова кампанія
- 4 бренди підписали зобов’язання щодо невикористання хутра у своїх колекціях. Загалом до кінця року завдяки нашій комунікації, кількість брендів, які відмовилися від використання хутра, зросла до 51. Деталі на сайті: https://furfreeretail.opencages.com.ua/
Рослинний напрямок
- Опублікували результати рейтингу АЗС на предмет наявності рослинних альтернатив;
- Провели Марафон стійкої гастрономії з шістьма бізнес-партнерами до однойменного свята;
- Разом із Eat Me At презентували рослинне м’ясо на церемонії нагородження Топ-50 бізнесів України;
- Вручили подарунки переможцям нашого щорічного опитування за найкращий продукт року 2021;
- Адаптували та опублікували путівник у рослинну кулінарію для ресторанів.

Розвивався й спортивний напрямок діяльності Відкритих кліток “Світла сторона сили”:
- В рамках проєкту провели перший спортивний онлайн марафон, який складався з 8 інтерв’ю зі спортсменами та спортсменками, що дотримуються рослинного типу харчування. В його межах здійснили розіграші призів у кооперації з рослинними бізнесами;
- Залучили 2 нових спортсмени амбасадора до Світлої сторони сили. Представили тему веганства на ютуб каналі Fit Guide;
- Четверо спортсменів пройшли наш Plant Based Challenge;
- Провели другий спортивний онлайн марафон — “Тиждень спорту”. До його проведення залучили 10 бізнес-спонсорів.
Публічність — 30,27%
Загальна сума витрат категорії: 956174 грн.
- Хутрова кампанія: 32684 грн.
- Рослинна кампанія: 248975 грн.
- Напрямок кейдж-фрі: 191086 грн.
- Кампанія проти фуа-гра: 5978 грн.
- Піар та соцмедіа: 477451 грн.
Половину від усієї суми було витрачено на посилення присутності питань пов’язаних із захистом прав тварин у візуальному та інформаційному просторі. Наприклад, ми розміщували білборди у різних містах України, друкували роздаткові матеріали, здійснювали цільові рекламні кампанії у соцмережах та публікували статті у популярних ЗМІ. Завдяки такій діяльності Відкриті клітки підвищують обізнаність суспільства щодо утримання тварин на промислових фермах.
Результати роботи у категорії “Публічність”:
Медіа та соцмедіа
- У 2021 році загалом було 825 публікацій і згадок у медіа, це на 107 пунктів більше, ніж у 2020 році. Нам вдалося охопити 36,5 мільйонів людей цими публікаціями. Ми співпрацюємо з дванадцятьма медіапартнерами;
- Наш активіст здійснив розслідування на хутряній фермі у Польщі, що спричинило значний резонанс у тій країні. Зібрані відео та фото матеріали стали каталізатором розробки законопроєкту, який передбачає заборону розведення тварин для отримання хутра в Польщі. В Україні ми провели інформаційну кампанію навколо цього розслідування;
- Відкриті клітки брали участь та організовували дві пресконференції щодо прийняття та підтримки зоозахисних законопроєктів;
- Приріст кількості фоловерів на всіх наших сторінках у соцмедіа за 2021 рік склав 17029 людей. Загальна кількість наших фоловерів на всіх платформах станом на кінець 2021 року складала понад 140000 осіб.
Напрямок Cage-free
- У квітні 2021 року на білбордах у Києві, Харкові, Одесі та Львові розмістили рекламу нашого проєкту Яйкос френдлі;
- До Дня Великодня розробили окрему категорію “Яйця дружні до курей” для Ашан та Новус із онлайн ритейлом Заказ.Юа. Окрім категорії з описом, про яйця від курей, що не утримуються в клітках та банеру про нашу ініціативу у загальній категорії “Яйця”, Заказ.Юа. у своїх соцмережах наголосили про важливість свідомого вибору яйця.
Кампанія проти фуа-гра
- Опублікували Кембридзьке дослідження про вплив виробництва фуа-гра на добробут качок;
- Провели ряд акцій під Верховною Радою з закликами прийняти законопроєкт 2351, що зокрема забороняє виробництво фуа-гра в Україні. 5 липня 2021 року у другому читанні за законопроєкт 2351 проголосували 285 народних депутатів, а вже 6 серпня 2021 року закон був підписаний Президентом України;
- 8.11.2021 року закон 2351 набрав чинності, тобто виробництво фуа-гра в Україні ЗАБОРОНЕНО!
Хутрова кампанія
- Завершили та опублікували документальний фільм “Норкотрафік” про українські хутрові ферми. Фільм створено командою Відкритих кліток Україна в колаборації з ГО “Єдина Планета”. Документалку опублікував на своєму каналі в YouTube відеоблогер-журналіст Денис Казанський. “Норкотрафік” вже переглянули понад 111000 разів;
- Провели кінопоказ фільму “Норкотрафік” у Києві;
- Просували петицію про заборону хутра в Україні. Щоправда, зібрати 25000 голосів не вдалося;
- Розмістили білборди та сітілайти в Києві (2 шт), у Львові (2 шт), а також в Одесі та Франківську про справжню ціну хутра, якою є життя тварини.

Рослинна кампанія
- Запустили оновлений проєкт з розвитку ринку рослинних альтернатив UA Plant-Based та 10-денний Plant-Based Challenge;
- Взяли участь в ефірі радіошоу Експертна думка на Країна ФМ;
- Створили та опублікували брошуру про рослинне м’ясо;
- Переклали та озвучили анімаційне відео до Дня Землі;
- Підготували та провели інформаційну кампанію до Великого посту;
- Опублікували відеоісторію чоловіка, який 60 років не їсть м’яса;
- Взяли участь у найбільшій харчовій виставці World Food Ukraine разом із п’ятьма українськими виробниками рослинного м’яса;
- Опублікували 24 інтерв’ю з рослинними бізнесами та написали щонайменше 75 оригінальних матеріалів для різних медіаресурсів.

Сайти та сервіси
З метою реалізації поставлених цілей у різних напрямках та кампаніях, ми використовуємо окремі сайти чи цільові сторінки. Нижче перелічуємо ці сторінки та сайти, а також сервіси, якими послуговуємося у нашій повсякденній роботі.
Наші сайти:
- cagefreealliance.com.ua
- livebloodyexport.com.ua
- stopfoiegras.com.ua
- https://furfreeretail.opencages.com.ua/
- uaplantbased.com.ua
- freehens.com.ua
- letsbanfoiegras.com.ua
- opencages.com.ua
- plantbasedchallenge.com.ua
- stoplivemarkets.com.ua
Сервіси, які ми використовуємо:
- Зберігання файлів: Fex.Net, Flickr
- Розсилки: Mailchimp, SARE
- Хостинг: WIX, Хостинг Україна
Управління та адміністрування організації — 16.81%
Загальна сума витрат категорії — 531076 грн.
Ця категорія передбачає витрати необхідні для існування та утримання організації: юридичні процедури та збори, бухгалтерський облік, бюрократію, офісні та серверні витрати. Сюди також потрапляють витрати на загальні збори.
Розбудова руху та нарощування потужностей — 9,28%
Загальна сума витрат категорії — 293060 грн.
Вже другий рік поспіль зменшуємо кількість витрат на розбудову руху та нарощування потужностей. Сума залучених коштів у цю категорію, в порівнянні з 2020 роком, зменшилася на 44775 грн. Пов’язуємо це з пандемією SARS-CoV-2 та зменшенням офлайн активностей, як її наслідком.
Результати роботи у категорії “Розбудова руху та нарощування потужностей”
- Створили спеціальну адаптаційну програму для нових людей в організації;
- Провели 9 наборів волонтерів та волонтерок;
- Відмітили 4 роки Відкритих кліток;
- Створили й опублікували мовну політику нашої ГО;
- Провели перші дебати на всекомандному дзвінку. Тема: Зміна клімату — найбільша загроза, з якою сьогодні стикається людство.
- Запустили два опитування для активістів. Перше стосувалося мотивації, аби дізнатися чи добре волонтериться в Клітках. Друге — щодо цінностей Аніма Інтернешнл, аби дізнатися думку активістів та активісток щодо заявлених цінностей;
- Розробили та надіслали спеціальні ВКУшні подарунки кожному та кожній волонтерці;
- Відвідали RAU SMM&PR DAY 2021 для покращення маркетингових навичок;
- Відвідали Всеукраїнський ресторанний саміт і конференцію The Good Food Institute у контексті розвитку кейдж-фрі напрямку;
- В межах рослинної кампанії взяли участь у виставці World Food Ukraine;
- Пресконференція з приводу закону 2351, який забороняє виробництво фуа- гри в Україні.
Витрати цього блоку входять до згаданих вище програм, відповідно до тематики заходів. Наприклад, пресконференція про закон по фуа-гру, відвідини Всеукраїнський ресторанний саміт і, участь в World Food Ukraine, презентація фільму про хутро.
Фандрайзингова діяльність — 6,38%
Загальна сума витрат категорії — 201389 грн.
Ця категорія передбачає залучення коштів у боротьбу за права тварин. Отримані гроші використовуються для здійснення суспільних і благодійних проєктів, які не мають комерційної вигоди.
У 2021, завдяки пожертвам 1150 людей, нам вдалося залучити 230993 грн. Зокрема, щомісячні пожертви для організації оформили 77 людей. Отримана сума на 29604 грн більша, ніж ми витратили на процеси пов’язані з фандрейзингом — 201389 грн. Серед цих процесів: аналітика, створення кампаній, розбудова стратегії, пошук партнерів. Зокрема, на розробку та замовлення брендового одягу та речей.
Що було зроблено? Конкретизуємо:
- За 2021 рік було надіслано 41 лист. В середньому кожен лист ми надсилаємо від 5500 до 5800 фоловерам та отримуємо 20% унікальних переглядів;
- Створили та провели навчальний курс з 5-ти вебінарів про фандрейз для активістів та активісток;
- Запустили флешмоб #Відкриваю_клітки у ФБ, задля спонукання наших донорів ділитися своїми мотивами фінансової підтримки нашої ГО аби мотивувати інших підтримувати нашу діяльність;
- Завдяки нашим активісткам ми отримали благодійний внесок 8500 грн від компанії Intelliarts;
- Стали учасниками Щедрого Забігу від Kind Challenge, де ми мали 6 учасників забігу та ще 2 людини підтримали донатами. Загальна залучена сума — 3378,6 грн;
- Провели кампанію спрямовану на інформування споживачів про проблематику використання хутряних аксесуарів та елементів одягу, яку підтримали 164 людини та пожертвували нам 29 070 гривень;
- Провели фандрайз-акцію “Кава заради звірят” разом з кав’ярнею 50.45с. Відсоток від продажу та сума пожертв разом склали 1187 грн;
- В рамках Всесвітнього дня припинення спешисизму залучили спонсора Wanted Vegan, який погодився надсилати нам 3 грн за кожне використання протваринної маски в Інстаграм. У підсумку виставили сторіз — 73 людини, а спробували маску — 611 людей. На рахунок Відкритих кліток надійшло 1900 грн;
- Провели тату фестиваль Тату Заради Звірят у Києві на базі тату студії Ink Heart. Вдалося зібрати 7680 грн;
- Запустили акцію з виробником комбучі. Суть: 15% від продажу кожного замовлення перераховувалися на наш благодійний рахунок.
Кооперація з організаціями та установами — 3,37%
Загальна сума витрат категорії — 106545 грн.
У межах активностей цієї категорії ми розвивали партнерство з іншими організаціями. Зокрема, спільно з ГО Єдина Планета здійснили промо кампанію щодо фільму “Норкотрафік” і подальшу його презентацію.
Законодавча робота — 0,25%
Загальна сума витрат категорії — 7800 грн.
У зв’язку з пандемією коронавірусу нам вже другий рік поспіль не вдалося здійснити усе заплановане. Проте, ми все ж здійснили значно більший обсяг робіт, ніж у 2020 році. Зверніть увагу, кошти, витрачені у цій категорії, були спрямовані лише на інформаційні кампанії.
Що було зроблено? Конкретизуємо:
- Спільно з партнерами розробили та надіслали проєкти Мінекології та КМУ для розгляду:
— Порядок утримання тимчасово вилучених тварин під час кримінального провадження;
— Порядок тимчасового вилучення тварини у справах про адміністративні правопорушення.
- Провели інформаційну кампанію про завищені строки імплементації норм ЄС стосовно утримання сільськогосподарських тварин. Мета: привернення уваги Мінекономіки. У підсумку Мінекономіки затвердило наказ щодо мінімальних умов утримання сільськогосподарських тварин з перехідним періодом 5 років. Цей документ заборонить батарейні клітки та станкове утримання свиней, жорстоке поводження з телятами, тож вплине на сотні мільйонів тварин;
- Було прийнято закон №3318 про благополуччя тварин. У цьому законі є окремий розділ про директиви 98/58, до якого ми подавали пропозиції через депутатів. Ми також входили до робочої групи по цьому законопроєкту. Якщо коротко, 3318 про те, аби не зменшувати європейські гарантії захисту для тварин. Половина з наших пропозицій була врахована;
- Доопрацювали та опублікували посібник для звернення до Екоінспекції;
- Зареєстровано законопроєкт про заборону цирків з тваринами. Наша активістка Світлана Руденко брала участь у робочих групах;
- 8.11.2021 набрав чинності закон №2351 який, зокрема, забороняє виробництво фуа-гра на території України.
- Виступили на конференції ліги студентів АПУ з транспортного права щодо перевезення тварин та проблеми живого експорту;
- Розробили пропозиції до місцевих рад, щодо порядку поводження з тваринами та щодо обмеження продажу тварин у зоомагазинах.
- Відправили звернення до Міністра освіти щодо пропаганди мисливства у 14 Вищих навчальних закладів освіти.
Інші активності у 2021 році
Торік ми чимало долучалися до офлайн подій, коли цьому сприяла пандемічна ситуація. Зокрема:
- Взяли участь у панельній дискусії «Not TED, but talk про зооволонтерство» в Одесі;
- Розповіли про нашу організацію на Школі волонтерства від Української волонтерської служби;
- Протягом року регулярно проводили пікети та демонстрації біля Верховної Ради України, а також Екокомітету щодо підтримки та прийняття зоозахисних законопроєктів;
- Взяли участь в найбільшому музичному фестивалі Atlas Weekend;
- Взяли участь у фестивалі Файне місто в Тернополі;
- До Дня припинення спесишизму провели тематичну демонстрацію у Львові;
- Долучилися до Маршу за Права тварин у різних містах України;
- Взяли участь у фестивалі NGO Space.

Післямова
Офіційний фінансовий звіт опубліковано на нашому сайті, також з ним можна ознайомитися у форматі PDF.
Якщо вас є будь-які запитання щодо діяльності організації — сконтактуйте з нами на поштову скриньку: contact@opencages.com.ua. Будемо раді відповісти на ваш запит.