2023 рік став періодом адаптації до нових реалій життя та повномасштабного вторгнення росії в Україну. Попри наші надії, військовий конфлікт триває та продовжує вносити корективи в життя всіх українців та українок, однак залишаємося вірними своїм цінностям і продовжуємо працювати. У цьому дописі розповідаємо про діяльність та витрати «Відкритих кліток» у 2023 році.

Витрати організації: пояснюємо в деталях

У 2022 році ми витратили 4 139 330 грн. Ця сума була залучена у реалізацію напрямків і належного функціонування організації. У порівнянні з 2022 роком, ми витратили на 1 577 933 грн або 28% менше.

Категоризація витрат Відкритих кліток у 2023 році

Всі ці витрати взаємопов’язані між собою та направлені на нашу основну діяльність, а саме ефективну допомогу фермерським тваринам. Розповідаємо детальніше про кожну категорію. 

Управління та адміністрування організації — 28,4% 
Загальна сума витрат категорії: 1 176 280,46

Ця категорія передбачає витрати, необхідні для існування та утримання організації: юридичні процедури та збори, бухгалтерський облік, бюрократичні, офісні та серверні витрати. Сюди також потрапляють витрати на загальні збори. 

Окрім того, цього року ми працювали над покращенням структури та внутрішніх процесів організації, а також провели успішний рекрутинг на позицію Комунікаційного менеджера.

Робота з бізнесом — 22,6%
Загальна сума витрат категорії: 935 865,90

У 2023 році ця сума збільшилась на 166 027,15 грн, тобто майже на 22% порівняно з попереднім роком. Це пов’язано передовсім зі зменшенням витрат після початку повномасштабного вторгнення, а також із поверненням організації до нашої основної кампанії у 2023 році. 

Рослинна кампанія: 428 674,48

  • Відвідували численні дегустації від імпортера та виробника сирів Ardis Group. Компанія виявила бажання диверсифікувати свій асортимент і додати до нього рослинні продукти, тож ми в рамках кампанії UA Plant-Based допомагали обрати найкращі опції. Ми також допомагали партнерам Ardis Group знайти учасників для їхнього споживчого дослідження стосовно рослинних альтернатив молочних продуктів, і взяли у ньому участь зі своєю експертною групою. Окрім того, встановили спільний з компанією стенд з рослинним молоком у МегаМаркеті.
  • Організували дегустацію веганських бургерів з нашими партнерами Eat Me At та постачальником рослинних молочних продуктів Ardis Group у львівському закладі Mitte, після чого провели опитування клієнтів. 
  • З допомогою фірми Pro Consulting провели дослідження стану українського ринку рослинних альтернатив, а також ставлення українців та українок до цих продуктів, в умовах повномасштабної війни. 
Дегустація веганських бургерів у Львові

Напрямок кейдж-фрі: 503 432,72

  • Повністю відновили роботу напрямку, який тривалий час був на паузі. Кампанія направлена переважно на впровадження ЄС директив в Україні в рамках добробуту фермерських тварин (передовсім, кур-несучок). Почали відновлювати комунікацію з бізнесами та спеціалізованими медіа, збирали актуальну інформацію про наявний яєчний ринок в Україні.
  • З допомогою агенції  УкрСоц Стандарт провели дослідження на тему «Ставлення експертів до ідеї підвищення виробниками курячих яєць стандартів добробуту курей-несучок (згідно з стандартами ЄС)» з метою визначити готовність профільних підприємств до підвищення стандартів курей-несучок.

Дослідження — 2,2%
Загальна сума витрат категорії: 89 320,00

В рамках співпраці з організацією Eurogroup for Animals, працювали з соціологічним дослідженням з метою зробити вичерпний звіт про яєчний ринок України та шляхи його трансформації у напрямку покращення добробуту тварин.

Фандрейзингова діяльність — 13,4%
Загальна сума витрат категорії: 556 161,60

Ця категорія передбачає залучення коштів у боротьбу за добробут тварин. Отримані гроші використовуються для здійснення суспільних і благодійних проєктів, які не мають комерційної вигоди.

Всього у 2023 році нам вдалося залучити 400 985,83 грн. Тільки через LiqPay та перекази через IBAN нас підтримали 730 людей та 12 оформили щомісячну підписку. 

Залучена сума менша від коштів, які ми витратили. Передовсім це пов’язане з тим, що у 2023 році ми збирали та переказували кошти на інші зоозахисні ініціативи, а також зрештою вирішили відмовитися від фандрейзингової діяльності.

Кооперація з організаціями та установами — 19,1%
Загальна сума витрат категорії: 789 494,99

У межах активностей цієї категорії ми продовжували розвивати та зміцнювати партнерство з іншими організаціями. Зокрема:

  • Консультувати активістську групу для запровадження рослинного меню в тернопільському закладі Guru Food.
  • Почали співпрацю з зоозахисною організацією Project 1882 для подальшої комунікації з фермерами та бізнесами. 
  • Завдяки гранту від World Animal Protection Netherlands ми у партнерстві з ГО «Реабілітаційний центр допомоги тваринам «Територія янголів» рятували тварин, які постраждали від повномасштабного вторгнення та підриву дамби на Каховській гідроелектростанції, а також надавали їм подальшу допомогу. Подивитися звіт можна за посиланням.
  • Провели End of the Year Campaign й зібрали понад 54 000 грн для притулку “Вуглик”. Зокрема, створили відео для кампанії, написали казки про звірят та чарівні ілюстрації, запустили збори на сторінках “міні-Миколайчиків”. Пізніше, наші колеги з Данії продублювали зібрану суму, тож притулок отримав обіцяні 105 тисяч гривень для догляду за врятованими тваринами.

Публічність — 14,3%
Загагьна сума витрат категорії: 592 207,99

Ця категорія витрат відповідає за посилення присутності у ЗМІ питань, пов’язаних із захистом прав тварин. Завдяки діяльності у цьому напрямку Відкриті Клітки підвищували обізнаність суспільства щодо утримання тварин на промислових фермах та рослинного харчування.

Медіа та соцмедіа

  • Запустили активну роботу PR-команди з новим координатором.
  • У 2023 році було 84 публікації й згадки у медіа. Ми співпрацювали з 25 медіапартнерами. Зокрема, з Horeca-Ukraine, PostEat, Agrostory, Agri-Gator, RAU, Еко-район, Svidomi, The Village, GreenPost,  Рубрика, Репортер, УП Життя та іншими.
  • Загальна кількість фоловерів на всіх платформах Відкритих кліток станом на кінець 2023 року складала понад 120 000 осіб (не включаючи UA Plant-based).
  • Приріст кількості фоловерів на всіх наших сторінках Відкритих кліток у соцмережах склав понад  1570 осіб.
  • Охоплення на наших сторінках Facebook та Instagram Відкритих кліток склало понад 3 920, 000.

Рослинна кампанія

  • Опублікували переклад дослідження про продажі рослинних продуктів.
  • Опублікували дослідження про перехід Європи на рослинне харчування.
  • Оновили розсилку та сайт Plant-Based Challenge, запустили таргетовану рекламу.

Кейдж-фрі кампанія

  • Оновили сайт Cage-free Альянсу та поповнили його актуальною інформацією.
  • Почали активну роботу в соцмережах в напрямку кейдж-фрі. Зокрема, робили спільні публікації з UAnimals, а допис про курей-несучок зі списком Cage-free виробників яєць охопив понад 83 000 людей в Instagram. Опублікували статті зі списком Cage-free виробників яєць у 4 медіа.
  • Почали створення дизайну для буклету виробників кейдж-фрі яєць в Україні. 
  • Проводили вуличні опитування, аби визначити обізнаність українських споживачів стосовно теми виробництва яєць.

Сайти та сервіси:

З метою реалізації поставлених цілей у різних напрямках та кампаніях, ми використовуємо окремі сайти чи цільові сторінки. Нижче перелічуємо ці сторінки та сайти, а також сервіси, якими послуговуємося у нашій повсякденній роботі.

Наші сайти:
opencages.com.ua
cagefreealliance.com.ua
uaplantbased.com.ua
plantbasedchallenge.com.ua

Сервіси, які ми використовуємо:
Зберігання файлів: Fex.Net, Flickr
Розсилки: Mailchimp, SALESmanago
Хостинг: Хостинг Imena, Хостинг Україна

Інші активності у 2023 році

  • Українська активістка Оксана разом із зоозахисником з Білорусі Олександром провели розслідування допомогли польським колегам провести розслідування на найбільшій яєчній фермі у Польщі. Кадри розслідування шокують та вкотре підтверджують необхідність боротьби за добробут фермерських тварин. Дізнатися більше про досвід Оксани та Олександра можна за посиланням.
Оксана та Олександр
  • Продовжували боротьбу проти законопроєкту 7689, який міг суттєво погіршити добробут тварин. Відправили відкритий лист-звернення в профільні комітети ВРУ від 25 громадських організацій, які мали спільну з нами позицію стосовно питання. 
  • У Львові поширювали флаєри про добробут тварин у ветеринарні клініки, навчальні заклади, зоомагазини.
  • Підготували завдання для всеукраїнського марафону Добродвіж
  • Організували декілька зустрічей активістів та активісток Відкритих кліток, зокрема: ходили в похід у гори, провели всеукраїнський волонтерський з’їзд у Карпатах, мали кілька зустрічей локальних команд, і частина команди їздила на саміт Anima International та конференцію CARE у Варшаві, аби перебирати досвід колег з інших країн.
  • Підготували спіч про український зоозахист під час війни та презентували організацію на конференції CARE 2023 у Варшаві. 
  • Провели чотири адаптаційні програми для нових волонтерів і волонтерок організації. Зробили й поділились презентацією адаптаційної програми для зовнішніх і внутрішніх потреб.

Сподіваємося, що 2024 рік буде не менш продуктивним, і разом ми наближатимемося до світу, вільного від страждань тварин!