Unsplash

Сьогодні, у Всесвітній день без хутра (Fur Free Friday), активістки ГО «Відкриті клітки Україна» вирішили розповісти про нові тенденції у світі моди. Якщо коротко, то хутро давно не актуальне, а детальніше читайте у цьому матеріалі.

Споживачі хочуть, щоб модні бренди підтримували етичні та екологічні ініціативи

Після пандемії, та спричиненого нею перегляду та еволюції багатьох суспільних цінностей споживачі все більше очікують, що модні бренди будуть свідомими та відповідальними, і підтримуватимуть соціальні ініціативи та будуть зменшувати свій вплив на навколишнє середовище, оскільки надзвичайна ситуація зі зміною клімату все частіше потрапляє в заголовки газет. Різноманітність, інклюзивність і рівність зараз стоять на першому місці.

Зменшення впливу компаній на навколишнє середовище також стає обов’язковим, оскільки дедалі більше споживачів хвилює зміна клімату та глобальна проблема відходів, і все більше людей доєднуються до рослинних тенденцій та віддають перевагу переробленим альтернативам в товарах, якими вони користуються у повсякденному житті, в тому числі модні речі.

Джерело: Euromonitor International Voice of the Consumer: Lifestyles Survey, 2022

Тиск щодо підвищення екологічних зобов’язань зростає не лише з боку попиту, а й з боку регуляторів

Зараз ми бачимо, як уряди різних країн намагаються впоратися з кризою перевиробництва в індустрії моди, створюючи робочі групи та розробляючи нові закони, щоб встановити правила та системи забезпечення виконання, яких змусять змінити бізнес-моделі та звички споживачів у найближчі роки.

Існує стратегія ЄС щодо екологічно безпечного текстилю, який виробляється за допомогою повторного використання матеріалів. Вона була представлена в Єврокомісії 30 березня 2022 року.  За планом, до 2030 року всі текстильні вироби, що надходять на ринок ЄС, повинні підлягати переробленню та були довговічними. У ній також є пропозиції, спрямовані на зміну способів створення, виробництва, придбання та поводження з одягом і текстильними виробами після закінчення терміну служби. А також стратегія містить вказівки щодо того, яка інформація про товари повинна повідомлятися споживачам. Запропоновані заходи включають нові податки на викиди вуглецю, заборону знищення непроданого текстилю, встановлення обов’язкових мінімумів перероблених волокон у текстилі та покладання на бренди відповідальності за те, щоб їх виробництво відбувалося з повною повагою до соціальних прав.

Попри сірі зони, стратегія ЄС може відбитися в глобальних ланцюгах вартості, оскільки міжнародні бренди, які бажають продовжувати продавати в ЄС, повинні будуть відповідно налаштувати свою стратегію розвитку та операції та будуть змушені запровадити подібну практику в інших регіонах.

Новий імператив сталого розвитку стимулює модні інновації в рослинних матеріалах

Цей імператив сталого розвитку є рушійною силою зростання сертифікації «B Corp». А також поширення ініціатив щодо більшої інклюзивності та різноманітності, оновлення ланцюгів постачання, а також за інноваційними продуктами та матеріалами, такими як нові екологічно чисті рослинні та перероблені волокна.

Хоч рослинна тенденція вперше з’явилася в харчовій промисловості та залишається найбільш зрілою в цьому секторі, опитування Euromonitor «Голос промисловості щодо сталого розвитку» показує, що рослинна тенденція також стає гарячим пріоритетом в індустрії моди: 46% респондентів планують найближчим часом випустити продукти на веганських чи вегетаріанських основах у категорії одяг та взуття.

Джерело: Euromonitor International Voice of the Consumer: Lifestyles Survey, 2022

З цікавих рослинних інновацій — нещодавнє партнерство Adidas з фінським виробником Spinnova. Вони спільно випустили термокофту для походів, виготовлену повністю з рослинних волокон. А японський стартап Spiber виробляє веганський шовк і вовну зі «звареного протеїну» і співпрацює з The North Face над різними колекціями в Японії.

Екологічно чисті альтернативи шкірі ще ніколи не були такими популярними

Альтернативи шкіри не є новими. Фахівці роками використовували шкіряні альтернативи для виробництва сумок, валіз та взуття. Зокрема Adidas і Stella McCartney були піонерами веганських кросівок, а Nike і Hugo Boss використовували Панатекс — шкіру, виготовлену з волокон листя ананаса, у деяких своїх колекціях.

Однак після кризи COVID-19 темпи інновацій значно прискорилися. Також спостерігається явний перехід від альтернатив на основі пластику до біоматеріалів через тиск як з боку споживачів, так і з боку регуляторів. Збої в ланцюгах поставок і постійно зростаючі ціни на сировину, через інфляцію, змушують модельєрів досліджувати нетрадиційні матеріали.

Це призвело до великої кількості інновацій у текстильних волокнах рослинного походження та, зокрема, в альтернативах шкірі за останні кілька місяців. Наприклад, Hermès оголосив про партнерство з MycoWorks для виробництва сумок зі волокон грибів, а італійський бренд люксових кросівок Golden Goose та Coronet відкрили спільну науково-дослідну лабораторію для екошкіри. Це перша екоплатформа, яка розробляє шкіряні альтернативи «Зроблено в Італії». Перші кросівки з колаборації уже доступні для продажу.

Більш популярні бренди також працюють в цьому напрямку. Наприклад, H&M 2021 році оголосив про партнерство у своїх концептуальних екологічних колекцій з мексиканським стартапом Desserto, який виробляє альтернативу шкірі — шкіру кактусів. Відтоді компанія Desserto привернула до себе увагу та поставила Мексику на карту сталої моди.

Рухаючись вперед: Тенденція на рослинні матеріали залишиться

У майбутньому ми очікуємо побачити шквал екологічних інновацій у біоматеріалах, які дозволять не тільки зменшити попит на шкіру, але в них будуть відсутні хімікати й пластик. Це не тільки збільшить кількість споживачів, але також допоможе компаніям досягти своїх цілей незалежно від того, чи ці цілі встановлюються добровільно, чи встановлені законом. Ті бренди, які можуть створювати колекції з матеріалів, які біологічно розкладаються, або матеріалів, виготовлених із відходів, матимуть особливо хороші можливості для досягнення успіху в ринковому середовищі, яке наполягає на більшому перевикористанню матеріалів в індустрії моди.

Більше про етичну моду в Україні, та дизайнерів, що відмовились від хутра на сайті кампанії Fur Free Retailer.

Переклад та адаптація: Тетяна Скарбенчук, активістка ГО «Відкриті клітки Україна»